Waarvoor kan ik terecht in Huisartsenpraktijk Dorsel?

Uw huisarts is uw eerste aanspreekpunt voor al uw gezondheidsproblemen. Zo kan u terecht bij uw huisarts als u ziek bent, maar u kan er ook terecht voor:

    • Ziekte -of gezondheidsgerelateerde vragen
    • Opvolging van chronische problemen (astma, COPD, diabetes, hoge bloeddruk, hoge cholesterol, schildklierproblemen,…)
    • een bloedafname, urineonderzoek, stoelgangsonderzoek
    • preventief onderzoek (bloeddruk, cholesterol, dikke darm)
    • gynaecologische onderzoeken (borstonderzoek, uitstrijkje)
    • preoperatieve onderzoeken, bv. een ECG (filmpje van het hart)
    • vaccinaties en reisadvies
    • zwangerschapsbegeleiding
    • onderzoek van uw pasgeboren baby, kinderziekten
    • bespreken van onderzoeksresultaten
    • voorschriften, ziektebriefjes en attesten
    • rookstopbegeleiding
    • wondcontroles, hechtingen en verwijderen van hechtingen
    • kleine heelkunde
    • cryotherapie (bevriezen van wratten)

Hoe maak ik een afspraak?

U maakt uw afspraak bij voorkeur via onze online agenda. Indien u toch telefonisch een afspraak wenst te maken kan dit nog steeds op 03 481 95 09. Graag rekening houden met de openingsuren van het secretariaat.

Bij het maken van een afspraak, graag rekening houden met het volgende:

  • Uw huisarts voorziet per patiënt 15 minuten. Om binnen het tijdsbestek te blijven, vragen we u per consultatie één probleem te bespreken, dus best geen vragen “opsparen”. Komt u met meerdere personen, maakt u best voor elke persoon een afzonderlijke afspraak.
    Dagelijks komen dringende afspraken vrij, dit dient voor zaken die niet meer dan 2 dagen kunnen wachten, zo kunnen we iedereen tijdig verder helpen.
    Voor voorschriften, vervolgafspraken, papierwerk en dergelijke vragen wij u een standaard raadpleging te maken. Hier kan de wachttijd in drukke periodes tot 2 weken oplopen.
  • Het uur van uw afspraak is een richtuur. Owv omstandigheden kan het zijn dat de arts uitloopt, graag uw begrip hiervoor.
  • Indien u denkt dat u meer tijd nodig heeft bij uw huisarts (bv. bij psychische problemen), reserveer dan 2 blokjes na elkaar of meldt dit telefonisch.
  • Indien u een afspraak wenst te annuleren, doe dit dan zo snel mogelijk (min. 24u op voorhand), dit kan eveneens via de website. Op die manier kan uw huisarts andere patiënten sneller helpen. Bij niet tijdig annuleren of niet opdagen kan het zijn dat wij u geen (snelle) nieuwe afspraak geven.
  • Indien de online agenda volzet is en u heeft een probleem dat niet tot de volgende werkdag kan wachten, neemt u telefonisch contact op via 03/481 95 09.
  • Dringende zaken krijgen steeds voorrang! Bel hiervoor naar uw huisarts op het nummer 03 481 95 09.
  • Denk eraan om steeds uw identiteitskaart/kids-ID en ISI kaart mee te nemen.
    Bij recente wijzigingen van uw gegevens (bijvoorbeeld adreswijziging na verhuis), graag voor de consultatie uw identiteitskaart opnieuw laten inlezen aan het secretariaat.
  • Gelieve steeds op tijd te zijn! Indien u toch te laat bent, kan het zijn de uw arts beslist om u later terug te zien of uw afspraak te herplannen. Dit om de volgende patiënten die niet onnodig te laten wachten.

Op deze manier proberen wij de wachttijden te beperken. Dit neemt niet weg dat uw huisarts onverwacht kan weggeroepen worden voor een dringende hulpvraag. Dit kan ertoe leiden dat u toch wat langer in de wachtzaal zit dan verwacht. Bedankt voor uw begrip in deze omstandigheden.

Huisbezoeken

Huisbezoeken vraagt u best telefonisch aan in de voormiddag tussen 8u en 11u.

Voor huisbezoeken werken wij met een rotatiesysteem. Dit betekent dat er telkens 1 arts op de baan is terwijl de andere artsen consultatie doen. Hierdoor is het moeilijk om voor dringendere gevallen een voorkeur van arts door te geven. Graag uw begrip hiervoor.

Huisbezoeken zijn enkel mogelijk indien u zich omwille van medische redenen niet kan verplaatsen. U heeft er als patiënt alle belang bij dat u zelf naar de praktijk komt. Uw huisarts heeft hier uw dossier en al het medisch materiaal voorhanden en kan u hier dan ook de beste zorgen verlenen.

Openingsuren secretariaat

Wij vragen u op de openingsuren het secretariaat te contacteren om een afspraak te maken of om dan langs te komen indien u medische papieren dient af te halen.
Om de artsen zo weinig mogelijk te storen tijdens de consultatie vragen wij u dan ook om deze uren te respecteren.

  MA DI WOE DO VRIJ
Voormiddag 7u30 –

12u00

7u30 –

12u00

7u30 –

12u00

7u30 –

12u00

7u30 –

12u00

Namiddag 14u30 –

18u30

14u30 –

18u00

14u30 –

18u30

14u30 –

18u00

14u30 –

18u00

Belmomenten

Elke huisarts heeft een eigen belmoment voor het kort opvragen van onderzoeksresultaten of het stellen van korte medische vragen. Indien u denkt dat u meer tijd nodig heeft, maakt u best een afspraak, zodat uw huisarts de tijd heeft om u de nodige informatie te geven.

  MA DI WOE DO VRIJ
Dr. Lieve Docx 9u00 –

11u30

/ / 9u00 –

11u30

(9u00 –

11u30)

Dr. Patricia Vangenechten 9u00 –

11u30

9u00 –

11u30

/ / (9u00 –

11u30)

Dr. Lien Joillet 10u30 –

11u00

15u30 –

16u00

18u00 –

18u30

/ (9u00 –

11u30)

Dr. Sien Cuppens 9u00-

11u00

/ 9u00-

11u00

9u00-

11u00

(9u00-11u00)

Voorschriften en formulieren

Sinds 1 september 2017 worden voorschriften NIET meer telefonisch voorgeschreven. Voor voorschriften, het invullen van attesten of formulieren vragen wij u dan ook een afspraak te maken. Hier is immers tijd en informatie voor nodig. Uw huisarts geeft u voldoende voorschriften mee tot aan de volgende medische controle.

Patiëntenstop

Om aan onze huidige patiënten de nodige zorg te kunnen verlenen, kunnen we voorlopig geen nieuwe patiënten meer aannemen. Wij verwijzen u graag door naar onze collega’s in de buurt.

Betalingen

Betalingen in de praktijk kunnen zowel cash gebeuren als via payconiq/bancontact app.

Bij Dr. Sien Cuppens kan u (voorlopig) enkel cash afrekenen.